BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 13, 2008

Gelak Ketawa

MANA LEBIH HEBAT?? AYAM VS KAMBING

Satu hari berlakulah bertengkaran yang hebat disebuah reban kambing dan sebuah reban ayam.. pertelingkahan tu menyebabkan satu kampong heboh???beginilah kisahnya.

Kambing : Apalah kau ni ayam???Baju ada tapi berkaki ayam tak
malu ke???. kah kah kah
Ayam : Kau tu dah baju jarang nampak kemaluan ???lagi malu
pa. kah kah kah

Ayam : Daging aku lazat.. enak sehingga menjilat jari..
Kambing : Lazat pun bukan boleh buat korban…

Kambing : Apalah kau ni bertelur sebiji riuh sekampong
Ayam : Aku bertelur setiap hari???kau tu beranak setahun
sekali.. hebat apakebendanya.
Kambing : Aku hebat???.. yahoooo
Ayam : Aku hebat ???. yahoooo

Perbualan mereka yang riuh menyebabkan tuan rumah terjaga lalu keluar melihat apa pasal yang riuh???tuan rumah lalu keluar dan mengambil pisau terus menyembelih kedua dua binatang tu sambil berkata???.. Ha???. sekarang sapa yang hebat..!!!

Zorro, Robin Hood Dan Orang Asli

Pada satu ketika, ada satu pertandingan untuk orang ramai menunjukkan kehebatan masing masing menggunakan senjata. Ada 2 peserta yang dapat masuk akhir, Zorro ngan Robin Hood. Mereka berdua pun masuk dalam hutan untuk berjalan jalan sambil mencari idea untuk pertandingan mereka. Sedang berjalan jalan, mereka terjumpa seorang perempuan dari kaum orang asli yang sungguh cantik.

Mereka berdua sepakat untuk bertarung dan siapa yang menang akan dapat perempuan tersebut. Mereka pun memanggil perempuan tersebut dan meletakkan sebiji epal d iatas kepala perempuan itu. Memula Zorro nak mulakan pertandingan. Dia pun bergerak sejauh 50 meter dari perempuan itu dan membaling PEDANG nya kearah epal diatas kepala perempuan tu. Zuuupppp, terbelah dua epal tu. Perhgggg, dengan bangganye, si Zorro jerit... "I AM ZORRO... .."

Kemudian giliran Robin Hood plak. Dia mengambil jarak 100 meter. Kemudian menggunakan ANAK PANAH nye. Zuuupppp, terbelah dua epal yg baru diletak atas kepala perempuan asli tu. Dengan jobonye jugak... . si Robin Hood kata... "I AM ROBIN HOOD..."

Sedang mereka bertarung, lalu lah seorang penduduk lelaki orang asli disitu.

Dia merasa tercabar kerana dengan senang lenang nye pompuan kaum dia nak kena kawin ngan orang luar. So, atas rasa tanggungjawab, dia pun masuk pertandingan tu jugak. Dengan menggunakan sumpit dan jarak 150 meter, kini giliran orang asli tu plak. ZZZZUUUUUPPPPP... ... ... ... .!!!! PPRRAAPP.

Kena kepala pompuan tu dan mati. Dengan selamba orang asli tu kata...
"I AM SORRY... .!!"

Teka-Teki Gelak Ketawa

1. "Kenapa lelaki perlu beristeri tiga... ."
Jawapannya kerana :
kerana kalau kawin satu isONE
kalau kawin dua isTWO
kalau kawin tiga barulah isTERI... ..

2. SENYUM pada orang tua tanda sayang.
SENYUM pada kanak-kanak tanda kasih.
SENYUM pada kekasih tanda cinta.
SENYUM depan telefon tanda gila,
masih SENYUM lagi... memang sah GILA!

3. " Manusia jatuh CinTa??Tak heran... "
Kuda makan RuMpuT?? Tak aneh...
MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! ( MOUSE )
MASIH PICIT??
LUAR BIASA!!!!

4. "Cinta..ibarat kentut... "
makin dipendam makin gelisah...
bila di lepaskan ... ... .
ahhhhhhh lega rasanya... ... .

5.Aku terpaku dek renungan matamu,
hatiku tertanya-tanya, BENARKAH ini?
nafas ku tertahan, kau tunduk SEGAN..
lalu ku bertanya, "kau..kentutkan?"

6. "... bila hidupmu dlm kegelapan, "
maka berdoalah; dan apabila selesai berdoa, jika kegelapan masih mengelilingimu maka bayarlah bil letrik yang tertunggak tu!!

MALAM JUMAAT

Malam itu malam Jumaat. Kassim ingin beristirahat awal bersama isterinya, dia fikir dia akan dapat banyak ganjaran jika berbuat begini. Ganjaran paling nyata ialah hakikat dia kini sudah mempunyai lapan orang anak: empat daripada mereka masih kecil lagi. Yang bongsu masih lagi menyusu

"Malam ini kita tidur awal. Malam jumaat" kata Kasim pada Ani, isterinnya yang sedang menyusu anak bongsu mereka

" Tak boleh bang. Sebab anak anak kita masih belum tidur, nanti saya tidur kan mereka dulu"

" Baiklah awak uruskan mereka. Abang akan ke bilik sebelah membaca Al-quran" balas Kassim, sambil ke bilik air mengambil wudhuk, setelah mendapat kan songkok. Kitab al-quran dan meminum seteguk air sejuk Kassim bersedia untuk memulakan kerja ibadahnya?

"BISMILLAHHIRROHMANNIRROHIM"

" Bang!! Anak dah tidur" Terkejut Kassim mendengar suara Ani yang membawa khabar baik kepadannya dalam jangkamasa yang begitu singkat.

" SODAQALLAHULAZEEM "

Tu lah dahsyat nya malam Jumaat..

**heheheh pakcik saje je letak, yelah asyik tension je... Ape salahnya gelak ketawa sket2.
Ado banyak ag cerita lawak tapi pakcik rasa nilah dulu wat setakat ni.......

8 comments:

Anonymous said...

hi pakcik AWE!

imtiaz327 said...

siapakah gerangan tuan hamba yang
pandai2 je ckp hamba ni si AWE
haaaa..... hamba yang penat2 isi blog ni. tetibe je si AWE dpat nama.
Dia tu ntah tgok tidak blog ni

Anonymous said...

hehe. pakcik ni nama sebenarnye apa?

pakcik said...

biarlah rahsia....
wah, cam tjuk lagu siti plak
kekasih lama pakcik tu...heheheh
adik nazratul skunk watpe?
study katne?
aduhai, busy sngguh tokoh pelajar kita ni yerk

Anonymous said...

haha. adik nazratul?? cam dah tak sabar nak jadik org tue je. hakhak ^_^
tgg nak masuk persediaan kat inti, nilai 1 july nih. takdek sibuk mana pon. ;]

pakcik said...

hmm... memang lah pakcik ni klu kat umah orang pggil ayahsu...
dah tua dah... ado 9 anak saudara
pakcik ni ayah saudara kesayangan diorang heheheh.
diorang dah ado maksu dah heheh
maknanya ayahsu diorang ni dah berpunya. bukan pe, pakcik kesian kt diorang xdo maksu wuah3....

Anonymous said...

hi pak cik...sje2 nk b`kenalan.huhu

FAKE_ MAGICIAN said...

Nasib baik bukan judin........