BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 3, 2008

Movie Yang Best2...


assalamualaikum semua...
kepada peminat atau pecinta filem2 tempatan mahupun luar negara, apakah filem terbaru yg kamu semua tonton..kat sini sy ada menyenaraikan carta box office utk filem2 yg kini terdapat di pawagam.

  1. National Treasure : Book of Secrets
  2. Alvin and the Chipmuks
  3. I am Legend
  4. Charlie Wilson's Wars
  5. Juno
p/s: kedudukan carta diambil berdasarkan Internet Movie Database..

antara senarai2 berikut, hanya I am Legend sahaja yg telah sy tonton..
I am legend,lakonan will smith merupakan satu filem yg menarik.. walau pun hanya sedikit sahaja karakter di dalam filem ini, tetapi will smith berjaya menghidupkan jalan cerita..
filem ini mengisahkan tentang Dr Neville yg tinggal berseorangan di bandar New York, telah menjalankan kajian untuk mengenalpasti penawar bagi virus yg telah menjadikan manusia2 menjadi zombie..

cuba kite bayangkan, mesti bosankan kalau tiada teman berbual, bergelak tawa,atau pelbagai lagi.. Itulah yg dihadapi oleh Dr Neville di dalam filem ini..sehingga hari ke 1001,beliau tidak berkomunikasi bersama manusia..

sehingga suatu ketika, dia bertemu dgn seorang perempuan yg berasal dr london..
perempuan ini mempunyai penawar yg dicari2 oleh dr neville ini..

keseluruhan cerita ini menggambarkan isi hati Dr neville yg tinggal keseorangan..
walaupun kekurangan babak aksi,tetapi tetap menjanjikan keseronokan..masakan cerita ini mampu berada di top list utk 2 minggu berturut2..hehe

1 comments:

firdaus_anaspekri said...

assalamualaikum
aku tgk dah national treasure:book of secrets ngan adik aku hari tu..best! mmg best..byk aksi2 yg mendebarkan dan mencuit hati..hehe..yang bagus nye salu hero yg korban kan diri die..ni si musuh lak konon lah jadi baik korban kan diri nak selamatkan hero tu..mana tak nye..filem mane yang hero mati kan..cicakman pun "hero" yang mati tu pun yang di mata heroin tu je..padahal cicakman yang betul x mati pun..heheoverall citer die mmg best n korg ptt tgk..byk gune gadgets yg best..kete ferari pun ade..lawo giler! haha