BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 1, 2008

PROGRAM PENDIDIKAN KPT BERSAMA RAKYAT 2008


Program Pendidikan KPT Bersama Rakyat Tahun 2008 bertemakan “Kecemerlangan Pendidikan Teras Pembangunan Modal Insan” bertujuan untuk mendidik dan memotivasikan para pemohon untuk mendapatkan maklumat tepat dan terkini mengenai peluang pendidikan tinggi di Malaysia.
Program ini merupakan program tahunan KPT kali ke 4 dengan tagline “JOM MASUK U”.

Majlis pelancaran Program Pendidikan KPT Bersama Rakyat Tahun 2008 untuk Zon 1 akan dilakukan oleh Y. B. Dato’ Mustapa Mohamed, Menteri Pengajian Tinggi pada 3 Februari 2008 jam 10.00 pagi di KL Sentral, Kuala Lumpur.

Program Pendidikan KPT Bersama Rakyat Tahun 2008 akan disertai bersama oleh 20 IPTA, Agensi/Bahagian di KPT seperti Jabatan Pengajian Politeknik dan Kolej Komuniti (JPPKK), PTPTN, MQA, IPTS, serta Agensi/Bahagian di KPM seperti Bahagian Sekolah, Bahagian Matrikulasi, Bahagian Pendidikan Guru (BPG) dan Majlis Kaunselor Negeri, JPA, MARA, Jabatan Tenaga Manusia, Kementerian Belia dan Sukan, dan lain-lain agensi yang terlibat dengan pendidikan tinggi.

Sejumlah 60 booth pameran pendidikan akan dibuka kepada pengunjung. Program ini merupakan One Stop Center (Pusat Sehenti) yang menawarkan maklumat pameran pendidikan, institusi pembiayaan, akreditasi, dan program yang ditawarkan di IPTA / Politeknik / Kolej Komuniti / IPTS serta khidmat kaunseling kepada para pemohon, ibu bapa dan komuniti setempat.

Pengunjung juga boleh menyertai kuiz, cabutan nombor bertuah dan mendapat maklumat tepat serta terkini mengenai permohonan kemasukan ke IPT.

KPT sentiasa komited untuk melaksanakan langkah-langkah pre-emptive serta perkongsian pintar dengan pelbagai agensi dalam meningkatkan mutu dan sistem penyampaian perkhidmatan pengurusan permohonan kemasukan ke IPTA. Usaha ini adalah selaras dengan dasar kerajaan untuk memperkasa dan memantapkan sistem penyampaian perkhidmatan kerajaan (delivery system) secara berkesan dan mesra pengguna.

1 comments:

raje hareez said...

sori..
gamba mmg x leh nk edit da..
hrp dpt bace k..